Marieke Dirks, coach en adviseur, benaderde mij met het verzoek een huisstijl te realiseren, met daarnaast een website. Ze had zelf al een moodboard gemaakt waaruit zich al een kleurenpalet ontspon: groen en okergeel. Dicht bij de natuur staand heb ik deze uitgekiende kleurencombinatie verder ontwikkeld.
Het logo is een woordmerk, opgebouwd uit het font 'Kufam', perfect passend bij de warme autoriteit die Marieke wil uitstralen. De zoektocht leidde verder naar een heel eigen &-teken, die het logo nog wat meer eigenheid geeft.
De vormtaal in de off- en online uitingen is ook gerelateerd aan die van het logo. Ronde vormen worden afgewisseld met een scherp randje. Marieke wil professionals en leidinggevenden betekenis geven in de opgaven waar zij aan werken, en dan is een mix van hard en zacht een passende connotatie.
Op de website speel ik verder met tinten groen en pas ik her en der een 'rauwige' muur toe als achtergrond voor een quote. Ook hier laten we weer het harde en zachte terugkomen.